2016. november 5.

Emily Pilloton: Design Revolution

"A fiatal formatervezőt belsőépítészként alkalmazta egy tervezőiroda. Három hete dolgozott a cégnél, amikor egy többórás megbeszélésen csak arról próbáltak dönteni, milyen kilincset rendeljenek a legújabb üzlet szekrényeihez. Ez volt az a pont, ahol rádöbbent, hogy tévúton jár. Felmondott és elindította a Project H (H=Humanity) stúdiót.

Hat alapszabályt állított fel maga és munkatársai elé:
- nem terveznek anélkül, hogy ne próbálnák megvalósítani a tervet
- nem valakinek, hanem valakivel terveznek
- mindig lokális problémákat keresnek
- rendszert, eredményt terveznek, nem tárgyakat
- minden munkájukat dokumentálják, megosztják és értékelik
- amit lehet, saját kezűleg építenek meg

A stúdió munkájában ma már 9 helyszínen 300 tervező vesz részt, és 22 projektet valósítottak meg. Néhány példa: a Mérnökök határ nélkül szervezettel együtt áttervezték a Hyppo roller víztartályt, így optimalizálták a szállítási volument és megszüntették a szivárgást. Az utcán élő emberek helyi egyesületével közösen táskává összehajtható függőágyat terveztek. A Metropolis Books kiadó nemrég jelentette meg Emily Pilloton könyvét Design Revolution címmel."

Emily Pilloton: Design Revolution: 100 Products That Are Changing People's Lives. 304 p. Thames & Hudson, 2009.
Kép forrása: http://curated.stampede-design.com/2016/05/designing-social-good/
Az ismertető forrása: http://www.sztnh.gov.hu/hu/testuletek/mft/icsid-kongresszusrol-szingapur
A könyv PDF-ben /381 MB/




Nincsenek megjegyzések: